Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska, udzielił wywiadu dla Dziennika Gazeta Prawna, w którym powiedział, że według badań operatora od 5–10 proc. klientów, nie zamierza zarejestrować prepaida, bo anonimowość jest dla nich istotna. Wśród osób kupujących prepaidy nawet 70 proc. wykorzystywało go jednorazowo i właśnie ta grupa zmniejszy się znacząco przy nowych przepisach.
Widzimy „skutek uboczny” rejestracji kart. Ludzie przychodzą z dowodem do punktu sprzedaży, aby zarejestrować prepaid, i słyszą o możliwości podpisania umowy abonamentowej, bo jest prostsza, nie trzeba płacić z góry, ceny są dobre, a do tego można wybrać dobry smartfon. Telefony w abonamencie są często tańsze niż na wolnym rynku, można je wziąć na raty i klienci chętnie z tego korzystają – można przeczytać dalej.
Jestem zwolennikiem nowego prawa, bo w dzisiejszym świecie całkowita anonimowość niesie ze sobą realne zagrożenia – niedawno, 13 listopada, była rocznica krwawych zamachów w Paryżu. Pomimo zmian prawnych potrzeba komunikacji nie zniknie. Rzeczywistość może nas jednak zaskoczyć, bo rynek prepaid zmieni się nie do poznania – powiedział Fallacher.
Cały wywiad z prezesem Orange można przeczytać w portalu Forsal.pl.
źródło: Forsal.pl